8. RÉSZ.
A Krisztus Papságáról való tudománynak summája.
Azoknak pedig summájok, a mellyeket mondunk ez: hogy nékünk olly
Főpapunk vagyon, ki ama mennyei dicsőséges széknek * jobbjára ült.
2. A szent helynek szolgája és ama valóságos * sátornak, mellyet az
Úr szegezett fel, és nem ember.
3. Mert minden Főpapnak ajándékoknak és áldozatokan felvitelekre *
rendeltetik: azért szükséges volt, hogy ennek is lenne a mit adna # áldozatra.
4. Mert ha e földön volna, még Pap is nem volna, mig ama * Papok
helyeken maradnának, kik a törvény szerint áldoznak ajándékokkal.
5. Ugymind kik a menyyei dolgok példájoknak * és árnyékjoknak
szolgálnak, a mint Isten mondotta Mózesnek, mikor a sátort el akarná végezni:
Meglásd # igymond hogy mindeneket csinálj a példára, melly mutattatott néked a
hegyen.
6. De most a mi Főpapunk annyival drágább szolgálatot nyert,
mennyivel drágább szövetségnek * Közbenjárója, melly drágább igéretekkel #
ékesittetett meg.
7. Mert ha amaz első olly volt volna, mellyben semmi fogyatkozás *
nem volt volna: semmiképen nem volt volna a másodiknak helye.
8. Mert vádolván őket a Próféta, Igy szól: Ímé napok jőnek, ezt
mondja az Úr, és kötök az Izráelnek házával és Júdának házával új *
szövetséget.
9. Nem a szövetség szerint, mellyet szerzettem volt az ő *
attyaikkal a melly napon az ő kezeket fogám, hogy kihoznám őket Égyiptomból:
mert ők nem # maradának meg abban azén szövetségemben, és én megvetém őket, ezt
mondja az Úr.
10. Annakokáért ez a szövetség, a mellyet kötök az Izráel házával a
napok után, ezt mondja az Úr: Bényomom az én törvényemet az ő elméjekbe, és az
ő * szivekbe béirom: és lészek nékik Istenek, és ők lésznek nékem én népem.
11. És nem tanitja kiki az ő felebarátját és kiki az ő attyafiát,
ezt mondván: Esmérd meg az Urat; mert mindnyájan megesmérnek * engemet, az ő
közöttök való kicsinytől fogva, mind az ő köztök való nagyig.
12. Mert kegyelmes lészek az ő álnokságoknak, és az ő bűneikről és
hamisságaikról többé meg nem * emlékezem.
13. Mikor új szövetséget mondott, az elsőt óvá tette: a mi pedig
óvá lészen és megvénheszik, közel vagyon ahhoz, hogy semmivé legyen.